Aside

the day

tumblr_ld97jmzWek1qbv4sdo1_400_large[1]

Jadual kelas ditukar lagi untuk kali ke 6543456789 kalinya. Kali ini jadual kelas rata-rata hanya ada 4 mata pelajaran setiap harinya. Senang sih senang, tapi melihat waktunya saja membuat setiap mata yang melihatnya seakan mahu keluar(deng?)

Pada normalnya, waktu sekolah selesai pada pukul 4 sore, menunggu bis sekolah 55menit dan aku akan sampai ke rumah pada pukul 6 sore.

Pada tidak normal kali ini, waktu sekolah sekolah selesai pada pukul 5.30 sore, menunggu kelas selanjutnya sehingga pukul 8.30 malam, selesai pada 10.30 malam, menunggu tumpangan 3 menit dan sampai ke rumah pada pukul 11 malam.

DENG!

Itu membuatku sedikit kelelahan, pusing-pusing, cenat-cenut dan kegalauan<?>. Bukan cuma diriku, tapi teman-temanku juga begitu.  Satu hari aku menjadi seperti robot. huhahuha

Tapi, hanya sekali dalam seminggu itu aku pulang sehingga semalam itu..ha

Semua ini sebenanya untuk kebaikan angkatan 16 sekolahku atau dikenali sebagai bee16. Maklumlah, 19 November sehingga 26 November sebenaranya ada ulangan besar untuk pendidikan syariah.

Makanya itu kelas malam diadakan. Bagus! tapi disebalik itu terdapat pelajar yang menolak untuk mengikuti kelas malam itu.

/keselek biji durian/

Entah mengapa kalau tidak menghadiri kelas itu kegalauan salalu datang. Padahal sudah minum obat painkiller yang menghilangkan segala kegalauan itu<??>

Tinggal seminggu lagi ulangan itu tapi aku masih merasa tenang dan sekarang masih sempat meg-update wodpress ini. huhu..

Ya sudahlah, untuk membangkitkan semangat aku harus mencari motivasi dulu supaya rajin belajar seperti dulu..hoaks..

extra:

1. JIN debut with Gone! her song is DAEEEBAK!! ada Xiumin Exo dan cute Youjung!

jin-gone-xiumin-kim-yoo-jung-mv-110713[1]

2. Kegalauan itu datang ketika aku ingin berpindah dari sekolah itu..TT

3. My crush always ruin my mind

4. Pingin nonton reply 1994 tapi ga bisa.. :AAAA

huihui

Leave a comment